czwartek, 1 stycznia 2015

Cztery pory roku

Dzisiaj przede wszystkim mam dla Ciebie życzenia noworoczne:
Nadziei i wiary w dobro i tego dobra na co dzień w Twoim życiu i życiu Twoich bliskich. 
Piękna wokół i w relacjach z ludźmi. 
I tego, by miłość i przyjaźń nie omijała Twojego serca. By w nim zagościł pokój i pozostał na zawsze.
Niech rok 2015 przyniesie Ci zrealizowanie Twoich pragnień, niech to będzie dla Ciebie owocny, spełniony czas.


A teraz prezenty :)
Utworzyłam cztery nowe zakładki z fotografiami - po jednej na każdą porę roku.
Zdjęcie powyżej jak nietrudno zgadnąć pochodzi z "Zimy".
Pozostałe kuszą "Wiosną", "Latem" i "Jesienią" :)
Zapraszam do zaglądania w zależności od tego za czym komu się zatęskni.
Mnie ostatnio niemal aż do bólu zatęskniło się za kwiatami, za ich zapachem i ogromną ilością wokół, wszędzie - na trawnikach, klombach, krzewach, drzewach... gdziekolwiek, aby tylko były.
Zajrzałam więc do mojego archiwum zdjęć i stąd powstały nowe zakładki.


Ten krokusik wzruszył mnie kiedyś swoją dzielnością - wyrósł poza klombami, poza trawnikiem, gdzieś w jakimś przypadkowym miejscu jakby komuś zgubiło się tam kiedyś cebulkę, a ona się ukorzeniła i z czasem pojawiło się małe fioletowe cudo.
Wiele spraw i zdarzeń tak powstaje, prawda? Cud życia, na który nie mamy wpływu.
Zastanawiam się czy kolejnej wiosny, a więc już niedługo :) też się pojawi w tym samym miejscu?
Są ludzie uparci, którzy walczą i nie odpuszczają, są dzielne małe fioletowe cuda, więc... zobaczymy.


A to zdjęcie w moim umyśle obrosło niemal legendą :)
Krzew, którego nazwy nie znam kipiał ogromną ilością żółtych drobnych kwiatów. Był jak bijące źródło albo fontanna. Zachwycił mnie, więc stałam przy nim i robiłam fotografię za fotografią.
Ponieważ był słoneczny dzień, a ja mam wrażliwe na siłę promieni słonecznych oczy, więc miałam je zakryte ciemnymi okularami i fotografowałam trochę na oślep. Dopiero przerzucając zdjęcia na laptopa na jego ekranie zobaczyłam, że do jednej fotki załapała się pszczółka.
Życie nie szczędzi niespodzianek. Czasem, jak ta z pszczółką, są miłe, zaskakują pozytywnie.
Mam trochę takich w pamięci. To dobre wspomnienia.


Ławeczka zasypana liśćmi stała w Łazienkach. Wybrałam się tam z moim synem, bo oboje lubimy włóczęgi i fotografowanie, więc w ciepły jesienny dzień przeszliśmy trasę od Placu Bankowego, przez Stare Miasto, potem zawróciliśmy na Trakt Królewski i przez Plac Trzech Krzyży i Aleje Ujazdowskie dotarliśmy do Łazienek.
I tak oto jedno zdjęcie przeprowadziło mnie po raz kolejny tą trasą :)
Czasem jakiś drobiazg budzi w nas lawinę wspomnień, tęsknot i marzeń. I wiesz co? To nie jest wcale złe :)
B.

14 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za piękne ( szeroki wachlarz ) życzenia i odwzajemniam tym samym, dodając pełne miłości przytulanie na cały Rok. Cieszę się z nowych zakładek, bo z wielką przyjemnością i radością przebywam w miejscach, które udostępniasz.mm :)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za noworoczne przytulanie. I miło mi, że dobrze się czujesz w zaproponowanych przeze mnie miejscach :) Daj znać, proszę, jak znajdziesz swoje ulubione :)

      Usuń
  2. Piękny ten Noworoczny prezent Basiu. Ja sobie teraz chętnie „posiedzę” w zakładce wiosennej i letniej(,tylko po kawkę skoczę ) a gdy nastąpi czas upałów to już rezerwuję miejsce w zimowej :-)
    Dużo dobra Basiu w Nowym Roku Tobie i wszystkim Twoim blogowym Gościom życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posiedź sobie Gabuniu gdzie chcesz, aby tylko było Ci dobrze i wygodnie :) Ja także z przyjemnością zanurzałam się w lato i wiosnę. I zajrzyj do jesieni, proszę, bo u mnie nie jest słotna.
      Dziękuję za życzenia i Tobie także - dobra i piękna w 2015 :)

      Usuń
  3. Piękne i kuszące zdjęcia, zwłaszcza wiosny i lata, których już bardzo mi brak. A poza tym życzę spełnienia marzeń tych wypowiedzianych i tych skrytych, dobrego życia, radości z bliskich no i zdrowia.
    A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia i odwzajemniam :)
      Wiosny i lata i mnie już brakuje. Nawet jeśli to syndrom "dobrze tam, gdzie mnie nie ma", to i tak tęsknię za ciepłem letnich dni.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. I ja również życzę Ci wspaniałego Nowego Roku. Niech będzie on pełen pokoju, radości i szczęścia.
    I jak dobrze zobaczyć wiosnę ;) nawet na zdjęciach.
    R.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję R. za życzenia. I wzajemnie :)
      Myślę, że chwila rozmarzenia przy fotografiach pełnych kwiatów nikogo nie zabije, a może dać maleńką chwilę oddechu. Miło, że to doceniasz :)

      Usuń
  5. Dziękuję Basiu za życzenia....Tobie także życzę....i sobie też abyśmy zawsze miały czas....bo to tylko od nas zależy....a tłumaczyć się lubię (to takie moje) ale...przecież jak powiedział T.Merton i zgadzam się z tym "nikt nie jest samotną wyspą"....więc postaram się ...lepiej wykorzystać ten czas,który jest mi dany przez Boga.....A cztery pory roku-bardzo fajny pomysł.....już zaglądam ,ale oczywiście zacznę......od lata...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech Grażynko, Ty akurat należysz do tych, którzy dbają o relację z innymi i w związku z tym "mają czas", czego doświadczyłam z Twojej strony niejednokrotnie i za co Ci dziękuję :)
      A ja siedzę i piszę. Tym razem książkę drogi Aniele od Pisania :) chociaż mam jeszcze inne rzeczy do napisania, ale odkładam na jutro i pojutrze. Dzisiaj - książka.
      Pozdrawiam ciepło kochana :)

      Usuń
  6. Basiu, dziękuję za piękne życzenia, płynące z Twojego dobrego serduszka...Dziękuję za nie. Odpowiadam także życzeniami, by wszystko, co przyniesie Nowy Rok było dla Ciebie dobre, szczęśliwe, by marzenia znalazły urzeczywistnienie, a każdy dzień przynosił radość i uśmiech.
    Wszystkiego dobrego Basiu:)
    Te fotki, które pokazałaś są piękne, więc z przyjemnością zajrzę do nowo utworzonych zakładek:) Poszukam coś dla siebie:) Ściskam, Moni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowa Moni :) Bardzo mi ich było trzeba.
      Jak to jest, że o takie zwykłe, proste, szczere słowa tak czasem trudno? Przecież wszyscy jesteśmy ludźmi - potrzeba nam tego samego.
      Siedziałam w Sylwestra i przeszukiwałam archiwum zdjęć i niedługo po północy cztery nowe zakładki były gotowe, więc tylko szybko napisałam o tym i zamieściłam na blogu :)
      Miłe miałam w tym roku powitanie nowego kalendarzowego :)))
      Serdeczności :)

      Usuń
  7. Dziękuję. Niech i dla Ciebie będzie to cudowny rok, pełen niespodziane, szczęścia, przyjaźni i miłości. Życzę też, żeby wena Cię nie omijała, a marzenia się spełniały. :)
    Sama chyba najbardziej tęsknię za wiosną.
    Gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciepłe, miłe życzenia :)
      Ech, rozumiem Cię z tą wiosną... Zaczynam jej już coraz bardziej niecierpliwie wypatrywać. Na razie szukam wsparcia w moich fotografiach z lata, wiosny i jesieni (zima pojawiła się tylko z obowiązku :))
      No i gorące pozdrowienia też pomagają :))) Dziękuję i odpozdrawiam równie gorąco :)

      Usuń